Úvodní strana  >  Novinky  >  Nový Výkonný výbor ČAS byl zvolen!

Nový Výkonný výbor ČAS byl zvolen!

Na právě proběhlém 20. sjezdu České astronomické společnosti byl zvolen nový Výkonný výbor v čele s předsedou Prof. RNDr. Petrem Heinzelem. Výkonný výbor bude dále pracovat ve složení: Pavel Suchan - místopředseda, Radek Dřevěný - hospodář, Lenka Soumarová, Marcel Bělík, Lumír Honzík, Miloš Podařil, Petr Scheirich, Vladislav Slezák a Petr Sobotka. Sjezd proběhl v přátelské a dělné atmosféře včetně neformálních a veselých částí. Více se dozvíte v podrobnějším článku, který se připravuje.

Štítky: Česká astronomická společnost, 100 let ČAS

36. vesmírný týden 2024

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 2. 9. do 8. 9. 2024. Měsíc je kolem novu, který nastane v úterý 3. 9. Večer se stále nízko u obzoru schovává jasná Venuše, celou noc je viditelný Saturn, který bude v opozici a nejblíže Zemi. Nejlepší období viditelnosti dalších planet je stále ráno, kdy se k Marsu a Jupiteru přidává i Merkur. Aktivita Slunce zůstává zvýšená a radost nám dělají i erupce a velmi slabé polární záře. Zajímavá soukromá mise Polaris Dawn v Crew Dragonu s plánovaným výstupem do volného kosmu byla odložena, aby v případě přerušení bylo dobré počasí v místě nouzového přistání kosmické lodi. Po dlouhé sérii úspěchů se nepovedlo dovézt do přístavu celý první stupeň Falconu 9, protože legendární B1062 se převrátil na plošině po přistání. Před 110 lety se narodil americký vědec James Van Allen, jehož jméno nesou radiační pásy kolem Země.

Okolí hvězdy WR134 v Labuti