Úvodní strana  >  Novinky  >  Dalekohled Kepler definitivně skončil

Dalekohled Kepler definitivně skončil

Kosmická sonda Kepler přestala fungovat. Došlo ji palivo, které umožňovalo udržovat orientaci sondy v prostoru. Byla to úžasná mise, která pomohla odhalit tisíce nových světů a data z Keplera budou astronomům sloužit ještě dlouho.

Martin Mašek

Martin Mašek (*1988 v Liberci), vášnivý pozorovatel deep-sky objektů, komet, proměnných hvězd a planetek. Vystudoval geografii na TU Liberec. Operátor robotických dalekohledů FRAM fyzikálního ústavu AV ČR, které jsou umístěny na observatořích Pierra Augera v Argentině a CTA v Chile a La Palmě. Je ve výkonném výboru Sekce proměnných hvězd a exoplanet, dále je členem Klubu astronomů Liberecka, SMPH a APO. Rovněž objevitel mnoha proměnných hvězd. Je po něm pojmenována planetka č. 9841.

Štítky: Kosmický dalekohled Kepler

Snímek komety 13P/Olbers v souhvězdí Vozky.

Snímek komety 13P/Olbers v souhvězdí Vozky. Po marném čekání na oblohu bez oblačnosti jsem zkusil pořídit pár expozic z okna v prvním patře paneláku těsně nad lampami pouličního osvětlení staticky. Přecházející pásy oblačnosti na jednotlivých expozicích vždy vymazaly určitou část hvězd, složení jsem musel provést ručně. Měřítko je 15arcsec/px.