Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  ATHENA 24/2009

ATHENA 24/2009

Titulní strana Atheny 24/2009
Na začátku ledna 2009 vyšlo nové, 24. číslo, čtvrtletního bulletinu Hvězdárny Vsetín ATHENA. Ten přináší několik článků z oblasti astronomie, kosmonautiky, meteorologie, ale také dění na vsetínské hvězdárně. V aktuálním čísle najdete například informace o úspěšně ukončené misi americké sondy Phoenix, chystané servisní misi Hubbleova vesmírného dalekohledu či zmínku o vstupu České republiky do Evropské kosmické agentury ESA. Na závěr je uveden tradiční přehled bouřkové sezóny 2008 a přehled astronomických událostí a vyhledávací mapky pro pozorování jasnějších komet na následující tři měsíce.

Obsah čísla je následující:
  • Phoenix - úkol splněn!
  • Světelné znečištění v číslech
  • STS-125 Atlantis - Hubbleův vesmírný dalekohled
  • Herní magnát letí do vesmíru
  • Česká republika vstoupila do Evropské kosmické agentury
  • STS-126 Endeavour - průběh mise
  • Raketoplán Buran - legenda jediného startu
  • Bouřková sezóna 2008
  • Co se děje... + obsáhlé informace o pozorovatelných kometách v dalším čtvrtletí
Na stránkách Hvězdárny Vsetín je možno stáhnout aktuální číslo nebo navštívit archív starších čísel, případně ještě nahlédnout do historie vzniku bulletinu ATHENA.

Příjemné počtení přeje Hvězdárna Vsetín

Michal Václavík

Michal Václavík (*1985) studoval na Elektrotechnické fakultě ČVUT. Od roku 2007 spolupracuje s Fakultou strojní ČVUT na výuce předmětů Základy kosmonautiky, Kosmický prostor, Nosiče a družice a Kosmické systémy. V roce 2004 se stal zakládajícím členem Kosmo Klubu, který sdružuje profesionální i amatérské zájemce o kosmonautiku nejenom z České republiky. Od roku 2008 pracuje v České kosmické kanceláři a věnuje se oblastem výzkumu v podmínkách mikrogravitace, průzkumu sluneční soustavy a kosmické vědě. Od roku 2009 je českým zástupcem v tematických výborech Evropské kosmické agentury. Působil také jako poradce v OSN a podílí se na rozvoji iniciativy HSTI. V roce 2013 se stal členem Evropské asociace pro výzkum v podmínkách nízké gravitace (ELGRA).

S andělskými křídly