Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  14. listopad 2012

Astronomický snímek dne (APOD) - 14. listopad 2012

Náš příběh v jedné minutě

Uznání a copyright: MelodySheep, Symphony of Science, John Boswell; Music Credit: Our Story

Dokážete říci příběh lidské existence v jedné minutě? Toto video spolu skládá různé kratičké ukázky v pokusu právě o to. A přidává hudbu. Animace krátce popisuje velká třesk, cestu raným vesmírem, vznik Země a Měsíce, vznik vícebuněčného života a rostlin, vzestup obojživelníků a dinosaurů, zničující zásah meteorem, vzestup savců a lidí, a konečně zrod moderní civilizace. Minutové vido končí přeletem nad moderním mrakodrapem a člověkem stojícím na vrcholku zasněžené hory. Video nahoře je nejnovějším projektem Symfonie vědy (Symphony of Science).
Otázka: Dokážete v čase 1:18 identifikovat mrakodrap a zasněženou horu v čase 1:25?

Štítky: Evolution, Human, Solar system formation

27. vesmírný týden 2024

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 1. 7. do 7. 7. 2024. Měsíc bude koncem týdne v novu. Ráno se potká s planetami Mars a Jupiter. Nejvýše je ráno nad jihovýchodem Saturn s velmi tenkým prstencem. Aktivita Slunce byla zpočátku zvýšená, díky třetímu návratu známé aktivní oblasti, ale snižuje se. Čínská mise Chang’e 6 skončila úspěšným dosednutím přistávacího modulu s až 2 kg vzorků z odvrácené strany Měsíce. Raketa Falcon 9 posunula rekord opakovaných letů a přistání na 22. Startoval také Falcon Heavy. Před 20 lety začala pracovat Cassini na orbitě Saturnu a před 970 lety zazářila v Býkovi jasná supernova v místě dnešní Krabí mlhoviny.

13/P Olbers